Discover Portugal with local guide

500 years ago Portugal discovered the world, now it’s time for the world to discover Portugal

Advertisements

 

[EN]

 I never exactly know how to start such a presentation that is why, I am going to share with you, a little bit about me and some of the things that I do.

My name is Gaspar Oszkar, and I’m 32 year old, living in Lisbon since the last three years. Since a very young age, I shared a great passion for history, and as time passed, I kept following this road.

After graduation I moved to Egypt, and worked as a guide, and with time I ran a small tour operation. I made very interesting and diverse trips in and around Egypt, long weekends to Jerusalem, or visiting the boarders of Sudan, where the forgotten pyramids and 1300 years of history that got forgotten to be mentioned in the guide books.

As time changed and things got worse, I followed my passion to the Island of Crete, where I was guiding about the Minoan empire. I learned and experienced a lot about the traditional and same time multilayered culture of the Greeks. After living 3.5 years in Cyprus, destiny navigated me to the the small country of Portugal.

This part of the Iberian Peninsula is a peaceful small country that provides you with the Ocean, a breathtaking nature, and a big variety of different cultures and traditions. After felling in love with the country, the simplicity of life, the people, the nature, and the complex history, I decided to continue down my path and show and share with everyone who wants to explore and experience something different.

I spend a lot of time, searching and researching, learning about the culture the myths and believes, the food, and about a country that I can recommend for everyone to visit and explore. Join me for a tour and lets explore together one of the most oldest and most beautiful cities in Europe.

Since I’m starting to promote my own tours and activities, I also work with some of the major agencies:

[DE]

Entdecken Sie Portugal mit lokalen Reiseführer

Ich weiß nie genau, wie man eine Präsentation anfangen soll, deshalb werde ich ein bisschen über mich erzählen und einige Sachen zeigen die ich gerne mache.

Mein Name ist Gaspar Oszkar, und ich bin 32 Jahre alt, lebe seit den letzten drei Jahren in Lissabon. Seit einem sehr jungen Alter habe ich eine Leidenschaft für Geschichte geteilt, und wie die Zeit verging, folgte ich diesen Weg.

Nach dem Abitur zog ich nach Ägypten und arbeitete als Reiseleiter, und mit der Zeit gründete ich eine kleine Agentur. Ich machte interessante und abwechslungsreiche Ausflüge in und um Ägypten, lange Wochenenden in Jerusalem, oder besuch zum Grenzen von Sudan, wo die vergessenen Pyramiden und 1300 Jahre Geschichte, die in den Reiseführern nicht erwähnt werden.

Mit Zeit kommt veranderung und als die Lage schlimmer geworden ist, folgte ich meiner Leidenschaft auf die Insel Kreta, wo ich über das Minoische Hochkultur gelernt und Reisen veranstaltet habe.Ich habe viel über die traditionelle und gleichzeitig mehrschichtige Kultur der Griechen erfahren. Nachdem ich 3,5 Jahre in Zypern gelebt hatte, navigierte mich das Schicksal in das kleine Land von Portugal.

Dieser Teil der Iberischen Halbinsel ist ein friedliches kleines Land, das euch den Atlantischen Ozean, eine atemberaubende Natur und eine große Vielfalt an verschiedenen Kulturen und Traditionen bietet. Nachdem ich mich in das Land verliebt habe, die Einfachheit des Lebens, das Volk, die Natur und die komplexe Geschichte dahinter, habe ich mich entschlossen, meinen Weg fortzusetzen, so versuche ich Portugal ein bisschen anders zu zeigen – für die was neues erforschen und erleben möchten.

Begleiten Sie mich auf eine Tour und erkunden Sie eine der älteste und schönste Stadt Europas.

Da ich noch am anfang bin meine Reisen und Aktivitäten zu fördern, arbeite ich auch mit einigen der großen Agenturen –